AUTOR

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Zašto treba izbjegavati trening na otvorenom za vrijeme coronavirusa

Prilikom tjelesne aktivnosti – treninga, u organizmu se događaju brojne fiziološke promjene. Nakon završetka fizičke aktivnosti organizam se pokušava vratiti u ‘normalu’, nakon čega smo naš organizam doveli do boljeg stanje nego prije vježbanja. Ovo je vrlo pojednostavljeno.  Promjene se događaju i u našem imunološkom sustavu. Imunološki ili imuni sistem je sistem organa koji štiti organizam od napada stranih mikroorganizama (virusa, bakterija, gljivica i parazita), njihovih kemijskih supstanci (toksina), kao i vlastitih izmijenjenih (npr. tumorske) i istrošenih stanica.

U trenutku vježbanje, ali i nakon vježbanja naš imunološki sistem djeluje ograničeno, odnosno događa se efekt „otvorenog prozora“. U tom periodu naš organizam podložniji je raznim infekcijama, pa tako i coronavirusu. Prema nekim stručnjacima taj efekt „otvorenog prozora“ može trajati od 4 sata do 3 dana, ovisno o trajanju i intenzitetu vježbanja.

Zato pozivam sve da se pridržavaju uputa stožera civilne zaštite i da vježbaju u kući. Izbjegavajte odlaske na rolanje, čak i na otvorenom. Izlazeći izlažete sebe i druge zarazi. Kad izađete na rolanje ili jogging skloni ste zaustaviti se na klupama, stati na istezanje i time omogućiti transmisiju coronavirusa.

Postoje brojni programi za vježbanje kod kuće. Zato redovno prozračit prostorije, te ih redovno čistite. Za sada izbjegavajte naporne treninge i pravilno se hranite.

Nadam se da će uskoro ova opasnost proći.

Kako sada stvari stoje prva utrka u kalendaru biti će 5.7.2020. GROBNIK.