AUTOR

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Dinamičko zagrijavanje

Zagrijavanje se u sportu koristi kao priprema tijela za napore koji slijede u treningu ili natjecanju. Pozitivni učinci pravilno provedenog zagrijavanja su brojni i značajni. Pravilno izvedeno zagrijavanje poboljšava izvedbu na treningu i natjecanju te smanjuje vjerojatnost povrede. Iako je to većini opće poznato, mnogi zapostavljaju zagrijavanje ili ga provode na krivi način. Zagrijavanje možemo podijeliti na opće i na sport specifično zagrijavanje.

Dinamičko zagrijavanje je zagrijavanje koje se sastoji od brzih kretnji koje oponašaju sportske aktivnosti. Važno je naglasiti da se radi o kontroliranim kretnjama koje ne prelaze normalni raspon pokreta.

(Slika: penjač, naizmjenične noge)

 

 

Dinamičkim zagrijavanjem postižemo:

  • Povećanje tjelesne temperature
  • Povećanje otkucaja srca
  • Aktivaciju središnjeg živčanog sustava
  • Povećanje frekvencije i sile mišićne kontrakcije
  • Povećanje otpornosti mišića, tetiva i ligamenata
  • Mentalnu pripremu sportaša za napore koji slijede

Sve navedeno podiže sposobnost obavljanja fizičkog rada što je izuzetno važno kod sportova koji zahtijevaju kratkotrajne visoko intenzivne napore.

(Slika: zamasi nogom)

 

Sada ćemo vam pokazati nekoliko rolersko specifičnih vježbi i primjer programa dinamičkog zagrijavanja za rolanje.

  1. Zamasi nogom naprijed nazad. 10* svaka noga
  2. Zamasi nogom bočno. 10* svaka noga
  3. 60 sec rolanja
  4. 20* penjač (mountain climber) – naizmjenično
  5. 60 sec rolanja
  6. 10* sklekovi
  7. 60 sec rolanja
  8. 10* isto kao pod 4.samo sunožno(s obadvije noge istovremeno)

Sve ove vježbe mogu se raditi na rolama ili u tenisicama. Ako zagrijavanje radite u tenisicama, onda umjesto rolanja, joggirajte. Priliko vježbe ‘penjač’ pazite pa ne stružete vrhom role/cipele po podlozi.

(Slike: penjač sunožno)

 

 

Izvor: Osnove kineziologije: Dražen Čular i dr.

(Slika: zamasi nogom, bočno)