To je jedno od najzahtjevnijih mjesta za rolanje u pogledu različitih tehničkih elemenata i u pogledu ne predvidivosti mogućih situacija. Inline role napravljene su za rolanje na asfaltnim podlogama. Budući da u Hrvatskoj nema pravih površina namijenjenih rolerima, niti rolerskih terena prisiljeni smo improvizirati i rolati se na svim površinama koje nam to prema svojim karakteristikama dozvoljavaju.
Prema propozicijama Svjetske federacije staza za rolanje trebala bi biti minimalno široka 6 metara. A svi koji se rolaju u Hrvatskoj znaju da takve staze NEMA. Ona na Jarunu široka je 3,8 metara i roleri se kreću u oba smjera, što znači NE zadovoljava uvjete za rolanje. Ustanova za upravljanje sportskim objektima to zna i prilikom adaptacije smo ih upozoravali, ali oni nisu slušali niti marili za rolere.
U skladu sa Zakonom o sigurnosti u prometu roler je definiran kao pješak na koturaljkama.
Sigurno rolati znači
- Nositi zaštitnu opremu
- Znati zakočiti
- Kontrolirati svoju brzinu
- Poštivati prometna pravila
- I zadnji, ali jednako bitan proći školu rolanja u trajanju od 10 sati
Elementi vožnje u gradu
- Kretanje po nogostupu
- Krećite se smanjenom brzinom gdje je veća koncentracija pješaka ili raznih prepreka
- Pazite na pješake koji mogu izaći iz kafića, trgovina i sl.
- uski nogostupi, koristite ribice za kretanje, kočnicu da usporite, te škarice za rolanje
- Biciklistička staza
- Ograničenje brzine na 30km/h
- Svakako vodite računa i o minimalnoj brzini, ona ne bi trebala biti manja od 18 km/h
- U principu biciklističke staze su preuske za rolere. Ako su prebojane u crveno onda postaju jako kliske, pogotovo ako padne kiša, te ih treba izbjegavati.
- U principu roleri se ne smiju kretati biciklističkom stazom
- Prepreke na putu
- Lišće, grančice – treba izbjegavati. Ako baš ne možete onda je najsigurnije u poziciji škarica preći preko takvih prepreka.
- Raskopan nogostup, šljunak, pijesak. Prerolati preko toga u poziciji škarica. Ili kada se već krećete usporeno, onda tehnikom starta ili 1. koturaljkaškog koraka.
- Kablovi i crijeva – treba preskočiti. U protivnom će se zalijepiti za kotače, blokirati ih i past će te. I u principu jedine prepreke koje treba preskakati.
- Kočenje – isključivo kočiti sa kočnicom
- Usporavanje – T kočenje ili kočenje s kočnicom
- Silazak sa nogostupa / penjanje na nogostup
- Kada god je moguće postaviti se paralelno i tehnikom prijenosa težine spustiti se, odnosno popeti se
- Kocke, trake za slabovidne – pogotovo u kombinaciji sa spustom, koje se obično nalaze na križanjima, predstavljaju opasnost za rolere i trebalo bi izbjegavati. Ako ne možete izbjeći onda u poziciji škarica se spustiti. U tom slučaju brzina ne bi smjela biti premala jer sa većom brzinom sitne prepreke se ‘izravnavaju’.
- Prelazak preko zebre
- Zebre, ali i druge bojane oznake na asfaltu su u principu skliske. Kad god je moguće treba ih izbjegavati. Prilikom odguravanja kontrolirajte ‘push’ i budite spremni da vam rola proklizi na takvim površinama
- Tračnice – najbolje i najsigurnije je preći ih u poziciji škarica. Ako ste vještiji možete i preskočiti ili prekoračiti.
- Kretanje po kolniku
- Ako baš morate. Ali ni u kom slučaju nemojte izlaziti na kolnik gdje se promet odvija velikom brzinom. (kao jedna djevojka koja se je diletantski-početnički rolala preko čvora Kosnica)
- Krećite se u smjeru kretanja prometa. Probajte se kretati približno istom brzinom kao i promet, iako je to teško, ali nije ne izvedivo. Budite svjesni da roleru treba veća širina nego pješaku ili biciklistu, te da vas drugi sudionici moraju zaobići u širem luku.
- Uvijek si ostavite prostora da se možete pomaknuti još malo u desno
Još nekoliko savjeta za rolanje u gradu.
Budite ljubazni i tolerantni u prometi. Niste sami.
Anticipirajte potencijalne opasnosti i prilagodite se uvjetima na vašem putu.
Koncentrirajte se. Role idu tamo gdje ide pogled. Ako će te razmišljati samo da ne pogodim onu rupu, ili neku drugu prepreku, i tako nekoliko puta dok joj prilazite, veća je vjerojatnost da će te ju baš i pogoditi. U tom slučaju će te sami biti krivi za to jer ste se fokusirali na prepreku. Umjesto takvog načina razmišljanja trebali ste odrediti put kojim će te zaobići prepreku i fiksirati svoje misli i pogled na mjesto gdje trebate proći. U tom slučaju povećavate vjerojatnost da će te stvarno i uspjeti proći upravo tim putem.
Kućni ljubimci predstavljaju veliku opasnost, bili oni na povodcu ili ne. Nemojte nikako probati preskakati ili provlačiti se ispod lajne, odnosno povodca jer u principu nećete uspjeti i završit će te na podu. Najsigurnije je ako prođete na način da je vlasnik između vas i psa. U ovom slučaju fokusiraj te se na vlasnika, ne na psa. Vlasnik kontrolira psa, i njega trebate upozoriti na vašu prisutnost jer bi on onda trebao kontrolirati svog psa.
Tu je i drugi problem a to su ostaci iza kućnih ljubimaca koje vlasnici ne pokupe. To svakako izbjegnite jer će te to jako, jako teško to očisti iz lagera. U principu i kotače i lagere onda možete baciti.