AUTOR

Rolanje
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Međunarodni Olimpijski odbor o coronavirusu

U nastavku prenosimo u cijelosti informaciju izdanu od MOO dana3.3.2020. u vezi coronavirusa.

Informacije o koronavirusu i pripremama za Olimpijske igre u Tokiju 2020.

 

Pripreme za Olimpijske igre u Tokiju 2020. nastavljaju se prema planu. Mjere protiv zaraznih bolesti čine važan dio planova kako bi Tokio 2020. bio domaćin sigurnih Igara. Tokio 2020. nastavit će surađivati sa svim važnim organizacijama koje pažljivo prate pojavu zaraznih bolesti i revidirat će sve mjere koje mogu biti potrebne za sve zainteresirane organizacije. MOO je neprestano u kontaktu sa Svjetskom zdravstvenom organizacijom kao i sa svojim zdravstvenim stručnjacima. MOO ima puno povjerenje da će odgovarajuće vlade, osobito u Japanu i Kini, poduzeti sve potrebne mjere za rješavanje situacije.

 

Tokio 2020. surađuje s nacionalnim i međunarodnim savezima prije testnih natjecanja i surađuje s japanskim vlastima.

Očekuje se putovanje olimpijskog plamena kao što je planirano. Situacija se pažljivo prati i Tokio 2020 usko surađuje s regionalnim prefekturama koje ocjenjuju lokalnu zdravstvenu situaciju.

MOO surađuje s Međunarodnim savezima i odgovarajućim NOO-ima glede sudjelovanja njihovih sportaša u kvalifikacijama za olimpijske igre.

Zdravstvene informacije i preporuke

Postoje dokazi da se COVID-19 prenosi na isti način kao i sezonska gripa i prehlada kapljicama od kihanja i kašljanja. To znači da stajanje na udaljenosti od jedan metar od zaražene osobe duže od sat vremena povećava rizik vašeg oboljenja. Ne postoji dokaz drugih načina infekcije. Najčešći simptomi COVID-19 su groznica, umor i suhi kašalj. Neki pacijenti mogu imati bolove, začepljen nos, curenje nosa, grlobolju ili proljev. Ti su simptomi obično blagi i počinju postepeno.

Većina zaraženih ljudi ima vrlo blage simptome bolesti i brzo se oporavljaju. Velikom riziku od ozbiljne infekcije izloženi su oni sa zdravstvenim problemima i starije osobe.

Evo nekoliko važnih preporuka:

1. Redovito i temeljito čistite ruke tekućinom na bazi alkohola ili ih perite sapunom i vodom.

Zašto? Pranje ruku sapunom i vodom ili korištenje tekućine na bazi alkohola ubija viruse koji mogu biti na vašim rukama.

2. Držite barem 1 m udaljenosti između vas i  nekoga tko kašlje ili kiše.

Zašto? Kad netko kašlje ili kiše, raspršuju se kapljice tekućine iz nosa ili usta koje mogu sadržati virus. Ako ste preblizu, možete udahnuti kapljice, uključujući COViD-19 virus ako je ta osoba bolesna.

  1. Izbjegavajte dodirivati oči, nos i usta.

Zašto? Rukama dodirujemo puno površina i možemo pokupiti viruse. Kad su jednom zaražene, ruke mogu prenijeti virus na vaše oči, nos ili usta. Virus odande može ući u tijelo i možete se razboljeti.

  1. Pobrinite se da se vi i ljudi oko vas pridržavaju dobre respiratorne higijene. To znači da trebate pokrivati vaša usta i nos savinutim laktom ili maramicom kad kašljete ili kišete. Nakon toga maramicu odmah bacite.

Zašto? Kapljice šire virus. Provođenjem dobre respiratorne higijene, štitite ljude oko sebe od virusa poput, prehlade, gripe i COVID-a-19.

Nemoguće je predvidjeti kako dugo će epidemija trajati. Prethodne epidemije virusa (poput SARS-a) trajale su 6-9 mjeseci, ali budući da je ovo novi virus, ishod je nepoznat. Može se nastaviti kao relativno blaga gripa poput bolesti i proširiti se, može nestati tijekom proljeća/ljeta ili se mogu nastaviti sporadične epidemije s nekoliko ozbiljnih slučajeva.

Javna tijela trenutačno su usredotočena na suzbijanje s izolacijom slučajeva i grupe slučajeva te na ublažavanje i sprečavanje zaraze. Strategije koje su postavile sportske organizacije trebaju biti razumne i proporcionalne za smanjenje rizika po pojedince i smanjenje mogućnosti prijenosa. Te će strategije ovisiti o natjecanju, sportu, zemljopisu i odabiru trenutka.